<$BlogRSDURL$>
  Regen in Parijs
DS Snelnieuws : "Jongeman door politie neergeschoten in Brusselse metro".
Het is toch ongelooflijk. Als het regent in Parijs, druppelt het in Brussel. En nu maar hopen dat dit niets te maken heeft met de rellen in Parijs, dat het gewoon een freak-incident is.
Want stel je voor. Een paar jonge idioten vinden het wel een leuk idee om eens wat te provoceren, en doen dat uiteraard in Madou, het beruchtste Brusselse metrostation. Enkele agenten van de Brusselse metro-politie, die er niet om bekend staat zachtzinnig te zijn, of objectief als het over raciale voorkeuren gaat, zijn blij dat ze nog eens met het "verlengstuk van hun fallus" mogen spelen, gaan met plezier in op de provocatie, en schieten zonder vragen te stellen. En vannacht brandt Brussel.
(Ik hoop echt dat zal blijken dat ik vooroordelen heb. Dat de neergeschoten jongeman géén allochtoon is, en dat er geen enkele connectie met de rellen in Parijs is.)
  ¶Berchem Groen¶
Reacties :
 
Mag ik jouw 'politiek correcte' opmerking even doorprikken?

Je hoopt vurig dat wat in Brussel gebeurd is niets te maken heeft met de gebeurtenissen in Frankrijk en dat er geen allochtoon bij betrokken is.

Kan je uitleggen waarom je dat wenst?

Maakt het wat uit? Wat van belang is, is dat een mens het leven heeft gelaten. Van welke origine dat leven is heeft totaal geen belang.

Je maakte een typisch linkse opmerking: "iemand doodgeschoten? Als het maar geen allochtoon is!" 'politiek correct' noemt men dat dan. Triest...
 
 
De "jonge idioten" in kwestie waren reeds bekend bij justitie. Spelen met een goed nagemaakt wapen lijkt me ook wel heel erg riskant, zeker als je weet dat er iets meer aandacht is bij de politiediensten in verband met het terrorisme.
Die "jonge idioten" waren in ieder geval wel heel erg dom, en het laat me koud of het allochtonen zijn of niet. Hadden de politieagenten niet zo snel mogen schieten? Misschien. Maar hun wapen trekken, daar hadden ze alle recht toe.
Gelukkig is de neergeschoten man slechts gewond, en niet meer in levensgevaar.
 
 
Er is helemaal niemand doodgeschoten.

Waarom ik wens dat het geen allochtoon is ? Omdat ik mijn gezond verstand gebruik.
Stel dat het een Vlaamse bomma was, die was neergeschoten. Was de kans dan groot dat het tot straatrelletjes zou komen ? Natuurlijk niet.

Wat heeft dit in 's hemelsnaam te maken met 'politiek correct' zijn ? Dat is gewoon een sociale realiteit.

Een typisch linkse opmerking ? Ik denk dat Patrick Dewael, onze geliefde minister van Binnenlandse Zaken, zich net dezelfde bedenking heeft gemaakt. Toch geen linkse jongen, of wel ?
 
 
@ Bartje: Juist omdat het voor ieder mens met wat verstand duidelijk is dat het bijzonder riskant is om nu met zo'n wapen te gaan spelen in de metro, was ik bang dat het een poging was om de Franse situatie naar Brussel te brengen.

En juist omdat dat risico bestaat, verwacht ik dat onze politie alles doet om zich zo weinig mogelijk te laten provoceren.

Laten we inderdaad hopen dat ze gewoon dom waren, dat ze niets wilden uitlokken.
 
 
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk, dat die gasten het hebben gedaan om zich te laten neerschieten, hoor. Maar een agent is ook maar een mens, als die zich bedreigt weet, heeft hij het recht te reageren. En ja, een agent heeft een opleiding genoten om daarmee om te gaan, maar uiteindelijk is hij (of zij) het die de situatie moet beoordelen. Ik weet niet hoe ik zou reageren als ze opeens een wapen op mij richten, zelfs als het achteraf geen echt wapen bleek te zijn. Waarschijnlijk hadden ze gehoopt zo zich eruit de bluffen. Wat mij wederom doet besluiten, dat ze toch echt wel dom waren...
 
 

Plaats een reactie.


 
Het web log van Luc Verhelst

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ISSN 1781-5053

 


Subscribe with Bloglines
Listed on Blogwise
Blogarama - The Blog Directory
Multimap


Zoeken
Google

WWW
Zoek in mijn weblog
Zoek in mijn site




Laatste berichten
Grote coalitie
Vredestraat
Rachida
Wekker
Stemmen
Buren
Fraude
Trein
Staking
Peiling



Archief
10/2001
11/2001
01/2002
06/2002
08/2002
10/2003
11/2003
12/2003
01/2004
02/2004
03/2004
04/2004
05/2004
06/2004
07/2004
08/2004
09/2004
10/2004
11/2004
12/2004
01/2005
02/2005
03/2005
04/2005
05/2005
06/2005
07/2005
08/2005
09/2005
10/2005
11/2005
12/2005
01/2006
02/2006
03/2006
04/2006
05/2006
06/2006
08/2006
09/2006
10/2006
11/2006
12/2006
(Ik ben mijn blog gestart op
18 februari 2004. Posts van voor deze datum
zijn teksten uit mijn archief die ik later
heb toegevoegd omwille van de eenvormigheid.)


Links
Home
Reageer !

Blogroll

Webtoday.be

Nieuws

 

 
 

Powered by Blogger





 
Het web log van Luc Verhelst

Blogger

Next blog

Flag Blog
Notify Blogger about objectionable content.
What does this mean?


Get your own blog

BlogThis!










stop racisme