Nachtvluchten
Er kan nog eens een rondje gelopen worden in Zaventem, de match is nog maar eens verlengd, en nog zo van die sportmetaforen. Nu heeft een rechter een steen in de kikkerpoel gegooid.
Ik vrees dat het toch niet opgelost zal geraken. De luchthaven ligt nu eenmaal in een dicht bebouwd gebied, de stad Brussel ligt bijna op wandelafstand, dus geluidshinder zal er altijd zijn.
De enige oplossing -op termijn- lijkt mij het drastisch inperken op Europees vlak van de nachtvluchten. Er zijn grenzen aan de groei, en het lijkt me duidelijk dat in ons deel van de wereld die grenzen zo stilaan bereikt zijn.
Kan er mij nog eens iemand uitleggen waarom het absoluut nodig is om ’s nachts te vliegen ? Zodat de ene pakjesdienst tegen de andere kan opbieden om toch maar de kortste leveringstermijn te hebben. Dit lijkt me echt een typisch geval van het creëren van een vraag, omdat je het aanbod hebt.
Een concreet voorstel : laten we het principe ‘de vervuiler betaalt’ toepassen. De vervuiler, in dit geval de maatschappij die de nachtvluchten doet, betaalt om de woningen onder de vliegroutes degelijk te isoleren. Het lijkt me een fair voorstel. En zo laten we de markt volledig werken.¶Trefwoorden : DHL Zaventem Anciaux klotedossier Groen! Glorieux Landuyt actiegroep Noordrand Oostrand¶¶Berchem Groen¶
¶ 21:42 -
Stuur een mailtje !
-
Reacties :
Waarom wordt er hier niks gezegd over werkgelegenheid?
Zaventem ligt nu eenmaal in een dicht gebied, en mensen die hier gaan wonen weten dat ze risico lopen op geluidshinder. De grondprijzen zijn in deze gebieden dan ook niet ze hard gestegen dan in de rest van ons land. Je gaat toch ook niet naast een spoorweg wonen, en daarna klagen dat je last hebt van passerende treinen.
# gepost door Anoniem : vrijdag, december 17, 2004 1:20:00 p.m.